Reedene põhisessioon oli pühendatud mobiilsele õppimisele. Sellel sessioonil oli 6 ettekannet. Kõik ettekandjad keskendusid enda kogemusele mobiilsel õppimihttp://www.blogger.com/img/blank.gifsel. Osad esinejatest tutvustasid enda firmade tooteid, teised aga jagasid tegevõpetajatena enda koolikogemust. Lühidalt siin nendest.
Ben Buchwold esindas Red River Pressi. Red River Press on firma, kes on hakanud tootma iPhone rakendusi keeleõppeks. Ben mainis, et mobiiltelefoni ekraan on suhteliselt väike, seega on nad hakanud vaatama tahvelarvutite poole ning nende tooteid saab kasutada ka iPadides. Tema poolt tutvustatud inglise kõnekeele kursuse kestvus oli 20 tundi. Kursus on mõeldud iseõppimiseks, seega õppija saab lugeda tekste, teha harjutusi, vaadata videoid, kuulata tekste jne. Tundub, et õpris tavaline keeleõppeprogramm mida saab kasutada ka telefonis. Sellest videost on näha, kuidas programm töötab.
Carol Rainbow on haridustehnoloog Inglsimaalt. Minu jaoks oli tema ettekanne kõige huvitavam, sest ta kirjeldas mobiilse õppe kogemust enda koolis.
Kõigepealt rääkis ta iPod Touch kasutamisest algklassides. Nimelt muretses nende kool klassikomplekti iPod Touch'e koos spetsiaalse alusega kus neid laeti ning sünkroniseeriti. Rakendustest kasutasid nad algklassides sõnaraamatut, matemaatika mänge, Google maps rakendust ja mõningaid joonistusprogramme. Dokumente edastasid nad Dropbox'i abil. Caroli sõnul on iPad Touch sobilik algklassidele, sest seal saab mängida õpetlikke mänge ning õpilased omandavad nende kasutamisoskuse väga kiiresti. Samuti on iPadid väga suureks motivaatoriks tunnis.
Järgmiseks tutvustas ta lugemise õpetamist SMS'ide abil. Nimelt sai ta idee ühest projektist, mille käigus õpetati lugemist SMS'ide abil Aafrika ja India koolides.
Ta valis välja enda koolist õpilased, kes lugesid halvasti ning kellel puudus motivatsioon lugema õppimiseks. Kool muretses nendele õpilastele mobiiltelefonid, ning Carol saatis neile iga päev 160-tähemärgilise sõnumi, mis eeldas neilt mõne ülesande tegemist. Nii proovis ta nendega järjejutu lugemist, aaretejahti, järjestamise ülesandeid jne. Ta ei osanud veel õelda, kas projekt osutub õnnestunuks, kuid ta ütles et testrühma õpilased vähemalt lugesid neid tekste ja tegid neid ülesandeid. Seega mingi kasu oli sellest kindlasti.
http://www.blogger.com/img/blank.gif
Brad Patterson Edulang firmast tutvustas omakorda enda firma toodet SnaPanda. SnaPanda oli päris huvitav rakendus androidtelefonile. Nimelt saab selle rakenduse kaudu tekstide lugemise käigus valida välja ükskõik mis sõna tekstist, klõpsata sellel ning leida sõnaraamatu definitsioon. Valitud sõnu saab salvestada endale ka sõnade nimekirja.
Siin sideo sellest, kuidas see töötab.
Karenne Sylvester, VOXI firmast tutvustas enda firma mobiilset rakendust. Nende põhimõtteks oli jagada keeleõppematerjal parajateks päevasteks portsudeks. Firma on üpris noor, nii et oodata on ka teisi lahendusi.
Berni Wall Inglismaalt jagas jällegi enda kogemusi õpetamisega SMS vahendusel. Berni on tegelenud sellega alates 2006-st aastast ning ta on kasutanud seda enaamjagu ärikeele õpilaste peal. ta ütles, et selline õppimisviis sobib inimestele, kes on enda põhitööga hõivatud. SMS vahendusel saadab ta neile uusi sõnu õppimiseks, lühikesi lünkharjutusi ja õpinippe. Samuti tõi Bernie näite, kuidas ta atas enda tütrel lõpuekamiteks valmistuda, saates talle SMS kaudu küsimusi erinevate ainete kohta.
Esitluse lõpus toimus ka diskussioon, mille käigus toodi välja, et paljud firmad kasutavad mobiilse õppe puhul kahjuks traditsioonilist grammatika-tõlkimismeetodit. Küsimus on- kas mobiilne õpe peaks järgima rohkem interaktiivseid ja aktiivõppe meetodeid.
Lõpetuseks mõned lingid, mida jagasid konverentsil oalejad.
http://grockit.com/
http://www.edvista.com/claire/pres/mall/repurposing.html
https://www.studyboost.com/
http://chrisspeck.wordpress.com/2011/01/18/more-ideas-for-using-text-messages-to-teach-english-grammar-texts/
http://www.nytmarketing.whsites.net/learningenglish/
2011 aasta
2011 aasta tõotab tulla tihe õppimise aasta. Kohe algusest läks pauguga lahti. Kõigepealt poolelioleva Digipiltide kursuse jätkamine, seejärel kohe algav Uurimistööde vormistamise õppimisüritus Koolielus ja muidugi EVO. EVO, ehk Electronic Village Online on traditsiooniliselt minu jaanuarikuises kavas juba kolmandat aastat. Kursused on suunatud inglise keele õpetajatele, osalejaid üle terve maailma ja koolitajad oma ala tõelised eksperdid. Pakutavad kursused on alati nii põnevad ja seda õiget valida on alati raske. Pärast pikka mõtsiklemist otsustasin sellel aastal proovida osaleda lausa kolmel kursusel. Eks pärast paistab, kas suur tükk ajas suu lõhki või mitte.
Kõigepealt Second Life. seda olin ma plaaninud juba mitu aastat. SLis olen ma juba varem käinud, aga mind huvitab eriti metoodika kuidas seda keskkonda keeleõppes ära kasutada.
Seejärel podcasting e. taskuhääling. Ka minu lemmikteema- ja selle teemaga on mul ka mõned koolitamise plaanid, aga sellest ehk kursuse lõppedes.
Ja lisaks veel- sõnavaraharjutuste loomine. Ilmselt igale võõrkeeleõpetajale huvi pakkuv teema.
Koolitajana on see mulle väga põnev kogemus, sest kõik kursused toimuvad erinevates keskkondades. Second Life muidugi SL keskkonnas, lisaks veel Grouply. Podcasting ajeveebi ja WIZIQ vahendusel. Ja sõnavara Moodle ning Tappedin keskkondades.
Koolielu konkursil otsustasin osaleda just enesedistsiplineerimise jaoks. Nüüd ei saa ju enam midagi pooleli jätta.
Kõigepealt Second Life. seda olin ma plaaninud juba mitu aastat. SLis olen ma juba varem käinud, aga mind huvitab eriti metoodika kuidas seda keskkonda keeleõppes ära kasutada.
Seejärel podcasting e. taskuhääling. Ka minu lemmikteema- ja selle teemaga on mul ka mõned koolitamise plaanid, aga sellest ehk kursuse lõppedes.
Ja lisaks veel- sõnavaraharjutuste loomine. Ilmselt igale võõrkeeleõpetajale huvi pakkuv teema.
Koolitajana on see mulle väga põnev kogemus, sest kõik kursused toimuvad erinevates keskkondades. Second Life muidugi SL keskkonnas, lisaks veel Grouply. Podcasting ajeveebi ja WIZIQ vahendusel. Ja sõnavara Moodle ning Tappedin keskkondades.
Koolielu konkursil otsustasin osaleda just enesedistsiplineerimise jaoks. Nüüd ei saa ju enam midagi pooleli jätta.
pühapäev, 27. märts 2011
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar