Lehed

2011 aasta

2011 aasta tõotab tulla tihe õppimise aasta. Kohe algusest läks pauguga lahti. Kõigepealt poolelioleva Digipiltide kursuse jätkamine, seejärel kohe algav Uurimistööde vormistamise õppimisüritus Koolielus ja muidugi EVO. EVO, ehk Electronic Village Online on traditsiooniliselt minu jaanuarikuises kavas juba kolmandat aastat. Kursused on suunatud inglise keele õpetajatele, osalejaid üle terve maailma ja koolitajad oma ala tõelised eksperdid. Pakutavad kursused on alati nii põnevad ja seda õiget valida on alati raske. Pärast pikka mõtsiklemist otsustasin sellel aastal proovida osaleda lausa kolmel kursusel. Eks pärast paistab, kas suur tükk ajas suu lõhki või mitte.

Kõigepealt Second Life. seda olin ma plaaninud juba mitu aastat. SLis olen ma juba varem käinud, aga mind huvitab eriti metoodika kuidas seda keskkonda keeleõppes ära kasutada.

Seejärel podcasting e. taskuhääling. Ka minu lemmikteema- ja selle teemaga on mul ka mõned koolitamise plaanid, aga sellest ehk kursuse lõppedes.

Ja lisaks veel- sõnavaraharjutuste loomine. Ilmselt igale võõrkeeleõpetajale huvi pakkuv teema.

Koolitajana on see mulle väga põnev kogemus, sest kõik kursused toimuvad erinevates keskkondades. Second Life muidugi SL keskkonnas, lisaks veel Grouply. Podcasting ajeveebi ja WIZIQ vahendusel. Ja sõnavara Moodle ning Tappedin keskkondades.
Koolielu konkursil otsustasin osaleda just enesedistsiplineerimise jaoks. Nüüd ei saa ju enam midagi pooleli jätta.

pühapäev, 17. aprill 2011

Brightoni konverents

Brightoni konverents käib juba mitmendat päeva ning kõikide nende päevade jooksul on võimalik jälgida konverentsil toimuvat ka veebipõhiselt. Kõikidest ettekannetest küll ülekandeid ei toimu, pigem rohkem plenaaristungitest, kuid õnneks paljud esinemised lindistatakse ja neid on võimalik hiljem video vahendusel jälgida. Samuti toimuvad päeva jooksul intervjuud esinejatega, mida saab Live Channeli kaudu jälgida. Päev otse ei jõua arvuti taga istuda ja õnneks lindistatakse ka need intervjuud.

Üritasin võimaluse korral siiski ka otse jälgida ning siin on mõnede esinejate mõtteid.

Russel Stannard vestles veebipõhisest õppimisest. Kõlama jäi mõte, et läbi veebipõhise õppe on võimalik edastada rohkem materjali kui tavalises loengus. Seda sellepärast, et materjali on võimalik lugeda-kuulata pikemal ajaperioodil ning ka arutelud kipuvad kujunema päevadepikkusesks. Samas aga, kui on vaja arendada mingit teatud oskust on seda kindlasti parem teha tavatunnis. Enda lemmikvahenditest nimetas ta Jing'i. Vocaroo'd, Audioboo'd ning Word Magnets. Nendest kaks viimast on minule tundmatud ning kindlasti proovin need järele. Russel on koostanud hulgaliselt videosid selle kohta, kuidas tehnoloogiat õpetamiseks kasutada. Need videod on kättesaadavad tema veebilehelt.

Michael Carrier nentis, et tehnoloogia kuulub meie hariduse hulka ning me peame selle heaks kiitma. Ta rääkis enda projektist Lifelong Energy Charity, kus nad püüavad õpetada mobiilide vahendusel, sest näiteks aafrikas on probleeme internetiõhendusega, kuid mobiiliside on kättesaadav. Nii on nad hakanud edastama õpetajakoolituse materjale mobiilidega. Mobiilne õpe ongi käesoleva konverentsi üks nn. kuumi teemasid.

Lindsay Clandfield rõhutas kriitilise mõtlemise arendamise tähtsust. Kuna info on tänapäeval väga kättesaadav, siis peaksid koolid põõrama kogu enda tähelepanu kriitilise mõtlemise oskuse arendamisele. Ta tõi mõned lihtsad näited, kuidas arendada kriitilist mõtlemist läbi sõnavara, retoorika ja kirjanduse õpetamist. Igatahes mina polnud varem mõelnud, et meiegi õpikutes levinud sõnavaraharjutused, kus tuleb välja valiga loetelusse mittesobiv sõna, sobib selleks väga hästi.

Eric Baber rääkis sellest, kuidas inimesed tänapäeval õpivad. Ta ütles, et palju õppimist toimub tänapäeval läbi juhuse (Incidental learning) ja läbi mängude, siis peaks seda paremini ära kasutama.

Gavin Dudeney, kes on uue nn. elektroonilise IATEFL komisjoni juht ütles, et see, kui palju tehnoloogiat kasutatakse õppimisesks sõltub õpetajatest. Kui talt küsiti, mida ta soovitaks koolidele, siis ta pakkus välja kolm võtmelahendust: kõigepealt WIFI, siis projektorid klassi ning lõpuks õpetajate koolitamine ja tugi.

Täna õhtul on ootamas ka Pecha Kucha õhtu. Pecha Kuchast kirjutasin ma ühes eelnevas postituses ja arvatavasti on seda põnev jälgida.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar